måndag 16 februari 2015

Virusroulette

Något står inte rätt till när min make, världens varmaste människa (som en vanlig dag i november kan steka ägg under en armhåla), sover med raggsockor. Efter att sjuåringen tillfrisknat i fredags, så blev maken sämre. Han lyckades hålla ångan uppe på lördagen, men sen i söndags ligger han pall. Och så sjuk han är sen. Alla mansförkylningar kan slänga sig i väggen, det är troligtvis förkylningens svar på pesten som härjar i hans kropp.

Jag tog ett foto på honom igår. Hans ena öga var nästan igensvullet och han såg minst sagt inte ut som en man vill dela säng med. Sjuåringen tyckte jag skulle lägga upp fotot på Facebook, men jag avstod. Maken menade att han lätt haft fotot som profilbild. Om han nu haft Facebook.

Vi andra tre huserar tillsammans och har startat veckan bra. Alla på rätt plats hela dagen. Jag är den enda som inte varit riktigt dålig än. Med diverse baciller florerandes i huset, känner jag dock sjukdomarna flåsa mig i nacken. Vad ska det bli..? Hostan? Febern? Halsen? Eller ska jag slå till med något alldeles eget och otippat? En blindtarm? Eller stukad fot? Den som lever får se. Maken är förhoppningvis inräknad i den skaran.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar