fredag 27 februari 2015

På äldre dar

Jag fyller år imorgon. Det har jag inga problem med, känns riktigt bra att vara där jag är. Och det som börjar bli en klyscha nu är ju sant - alternativet att inte bli äldre är ju inte direkt lockande. Morrande kan jag dock konstatera att vissa delar av min kropp förändras i snabb takt, medan vissa verkar hålla kvar i en 18-årings. Min hy till exempel. Med tre dagar kvar till 38-årsdagen, bestämde sig den för att agera kraftfullt i form av överproduktion i samtliga talgkörtlar i ansiktet.

Jag har självklart beklagat mig högljutt de senaste dagarna. Plötsligt känns enda skillnaden mot tonårstiden, att dåtidens Clearasil är utbytt mot en något lyxigare täckpenna med guldfärgat hölje. Maken menade dock att själva orsaken till utbrottet, snarare berodde på mitt något ökade intag den senaste veckan av choklad, än ungdomlig hud. Han kan ha en poäng.


Tyvärr la han skrockande och nöjd till att själva märket på chokladen, definitivt indikerade en väldigt mycket högre ålder än den min hy verkade vilja förmedla. Jaja. Må så vara. Grattis till mig!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar