söndag 4 december 2011

Extra allt

Vi har en riktig fyraåring här hemma. En sån där som kan allt. Och vet allt. Och ska bestämma allt. Från att egentligen aldrig brytt sig om vilka kläder hon ska ha på sig, har hon nu börjat skapa sig en egen stil av det som finns i garderoben. Den heter "extra allt". Varje natt den senaste veckan har hon sovit med långärmad pyjamas med nattlinne utanpå. Härom veckan när vi hade gäster skulle hon ha både kjol och klänning samtidigt. När jag frågade om hon verkligen tyckte man kunde ha både kjol och klänning så svarade hon, på riktigt, "jag kan allt!".

Någon sa att varje ålder har sin trots och varje trotsålder varar i ett år. Jag är benägen att hålla med. Mellan treårstrotsen och den här "jag kan allt, vet allt och bestämmer allt"-perioden var det knappt ett halvår.

Tyvärr har jag inget foto på den nya stilen. Hon sa nej. Det fick hon bestämma. Istället ville hon ta kort på mamman. Men mamman hade bara på sig motsatsen till extra allt, så det blev inget foto. Där bestämde mamman!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar