torsdag 22 december 2011

Julklappen som passar alla.

Om man nu inte vill ge en symbolisk julklapp som den behjärtansvärda gåva som jag skriver om här, så finns det fler julklappar som passar alla. I ett tidigare inlägg skriver jag om min femårsdagbok. Om du inte vet vad du ska köpa till din kusin, mormor, farbror, syster, vän eller granne än så kanske det kan vara ett tips? Du behöver inte tänka storlek, färgsättning, material, svårighetsgrad eller andra egenskaper för gåvan. Det enda kravet för den här julklappen är att mottagaren inte är analfabet. Och den är både personlig och räcker länge!

Har du köpt fler julklappar än du har släktingar/vänner så är istället det här ett tips! Maken och barnen lämnade två paket i säcken i söndags, ett märkt "pojke/flicka 4-5 år" och ett till "pojke/flicka 1,5-2,5 år". Vi hoppas att vem mottagaren än är så får de en lite, lite bättre jul än de hade fått annars. Säcken står uppställd till och med den 23 december.


1 kommentar:

  1. Dagböcker är alltid bra! :-) Själv känner jag mig oerhört nöjd med att vi iår köpt väldigt sparsamt med julklappar till barnen! Det känns ENBART bra faktiskt och jag tror att barnen kommer att bli glad iaf! :-) Mina föräldrar kommer att få en brandsläckare...också denna gåvan känner jag mig ypperligt nöjd med!

    SvaraRadera