tisdag 13 mars 2012

Stjäl en bil, ta en sil

Hör upp alla låtskrivare till Melodifestivalen! Förra året sjöng alla ungar med i en låt om misshandlade kvinnor, i år är det Sean Banans låt om hans dingding ("Hemma fanns ingenting, nu ser jag bara string, blir glad i min dingding, här vill jag vara king") som totaldominerar bland barnen. Med avstamp i de två låtarna så har jag lite förslag på nya härliga slagdängor som barnen kan nynna på till nästa år. Jag skrev ner en rad så kan ni ju fylla på med resten tänkte jag.

  • Smuggla lite knark, polisen säger bara snark
  • Hoppa från ett torn, du får bara ett horn
  • Bli smal och snygg eller ful och stygg
  • Ljug så mycket du kaaaan, så blir du lika poppis som faaan
  • Slå alltid tillbaka, det är coolt med en ful haka
  • Satsa på att bli rik som ett troll, annars kommer ditt liv gå i moll
  • Drick dig full varje helg, det är bara att svälj, det gäller förresten allt, annars blir ditt liv kallt
  • Min mamma är arbetslös och promiskuös
  • Jag har gått i konkurs och blivit vräkt, men nu har alla mina sår läkt

Om inget av ovanstående passar att bygga en låt kring, så finns det ju andra ämnen som kanske kan inspirera. Varför inte en låt om skalbolag, mutor eller om att bli drogad på krogen? Men glöm inte att den ska vara så trallvänlig så att 3- och 4-åringar klarar av att komma ihåg texten i minst tre månader framåt. Lycka till!


3 kommentarer:

  1. Ok, jag har ju helt lyckats missa låten han sjunger, men går den verkligen sååå?!? *jösses, jag känner mig pryd*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och då har du inte hört resten!

      Radera
  2. Jag håller med, texten är rätt sjuk. Han svär en del också, ehum... ;-)

    SvaraRadera