fredag 2 mars 2012

Dagens lista.

För två veckor sedan när det var min hemmafredag så hade vi isgata, kallt och snö. Idag var det så varmt, att jag fick gå in och svalka mig innan jag kunde fortsätta att läsa tidningen i lugn och ro i solen på altanen. Ni som varit/är föräldralediga borde nu sätta vad-ni-nu-dricker i halsen och tänka what..? Nu överdrivet hon väl ändå..? Kaffe i lugn och ro? Hemma hos dem?! Men jag är alldeles sanningsenlig. Efter lunch somnade yngsta i två timmar och äldsta kunde ta fram cykeln och cykla runt i området tillsammans med granntjejen. Voilà!

Dagens lista kommer härifrån.

Vad var det första du tänkte när du vaknade?
Oh no, vem är det som kräks?

Har du ringt någon idag? Vem och vad sa ni?
Jag ringde min make vid lunch när yngsta dottern spytt ner sig för andra gången och krävde att han skulle komma hem bad honom att eventuellt sluta lite tidigare om han hade möjlighet. Vad han sa minns jag inte, men han kom hem. Priset för bästa man gick till min make idag.

Vilket humör är du på?
Glad, riktigt glad. Beror troligtvis mest på vädret och min timme i stallet med äldsta dottern - minst på kräktvättarna.

Vad har du på dig just nu?
Mysbyxor och t-shirt. Finns det något annat man kan ha på sig hemma?

Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?Den sista tårtbiten som finns kvar sen min födelsedag. Köpetårta med egenpålagd vaniljkräm, hallonsylt och mosad banan. Grädde och obscent mycket strössel ovanpå.

Hur mycket var din senaste lön på?
Mindre än om vi sluppit att ofrivilligt jobba halvtid i flera veckor på grund av alla sjukdomar. Betydligt mer än senaste året när jag varit föräldraledig.

Vad köpte du när du drog ditt kort senast?
Latte igår på Starbucks! I Göteborg! Prisad var Herren (för det var väl en herre som startade Starbucks?)

Vilken var den första hemsidan du gick in på på Internet någonsin?
Troligtvis någon sida vi var tvungna att surfa in på när vi hade datakurs i skolan. Om det kan kallas surfa. Om man hade tur kopplade datorerna upp sig innan lektionen hann ta slut.

Vad ska du göra ikväll?
Äta upp halva den sista tårtbiten och se på tv. Jag har inte ätit tacos ikväll så jag måste kompensera mitt Svensson-konto med Skavlan.

Vilken låt lyssnar du på idag?
Äldsta dottern som sjunger "Who let the dogs out" och yngsta som svarar "vovvovvovvov". Den är på repeat så att säga.

Tror du att du kommer få en komplimang idag, för vad?
Jag gav mig själv en klapp på axeln när jag samtidigt som jag bar på ett kräkbarn lyckades städa halva huset, byta lakan i två sängar, förberedde middagen (som jag sedan glömde bort och gjordes om igen av min make), gav äldsta frukt till mellanmål och dessutom pysslade med henne i säkert en halvtimme. Då var klockan strax efter 9 i morse och vi hade haft en lugn start på dagen utan vare sig utbrott från mamman eller barnen. En bedrift.

När fotade något senast, och vad?
Jag har tagit tre foton idag. Alla med telefonen:


Three-in-one: Blöjhink a.k.a kräkhink a.k.a stå-fåtölj? Båt? Stege? (Obs: Hon har två ben, vet inte vart hon gjort av det ena på den här bilden bara)

Äldsta dekorerar H:et hon gjorde till sin pappa som överraskning. Det var en dubbel överraskning till far, för konstverket sattes i ett obevakat ögonblick upp på en garderobsdörr. Med lim.

 En av oss väntade inne hos hästen, en väntade utanför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar