fredag 25 maj 2012

(O)klippt

Den här veckan har varit mycket om hår. Storasyster var först ut, och modigast. Hon ville ha kort hår. Efter lite följdfrågor förstod jag att hon menade någon form av page. Tur jag ställde lite frågor känner jag, först trodde jag att hon menade riktigt kort hår. Hon gillar inte att borsta och fixa frisyrer, och jag vägrar låta henne ha håret hängande fritt på dagis. Vi var således ganska överens om att ny frisyr var en god idé. Hon satt helt still i frisörstolen, och inte ens när frissan bokstavligt talat klippte av hennes tofs så sa hon nåt. Jo, precis då sa hon ”mamma”, och jag tänkte att nu är det klippt (haha). Hon var törstig. Inte ett ord om håret. Efteråt var hon jättenöjd och stolt. Jag med.

Dagen efter skulle jag fegklippa topparna på mitt ostyriga hår. Min frisör blev dock sjuk, så jag får vänta till nästa vecka. Både min mor och svärmor valde också den här veckan till att frisera sig. Så det var en del hårsnack. Jag hoppas det var därför jag drömde om hår inatt.

Vi var på semester någonstans. Havet var turkost, men vi satt inne på liten sunkig sylta, när jag plötsligt upptäcker att jag har en tofs med hår på ena benet. En tofs! Som en tuppkam av hår. Den växte på baksidan av vänsterbenet och jag tänkte i panik i drömmen att jag nog hade haft den sen vi var på Mallis. Hur kunde jag missat det? Varför hade ingen sagt något? Katastrof! Hur skulle jag få bort den utan att någon märkte något? Den var som en mohikanfrisyr på helt fel ställe. Och på fel person. Jag började hysteriskt dra i tofsen, men det var ju så mycket, och det kändes så ofräscht och pinsamt att jag bara ville gömma benet. Svårt när man har korta shorts och sitter längst in i en lokal full med folk. Sen vaknade jag. Den som är bra på att tyda drömmar kan ju låta bli att mejla mig om en trolig förklaring.
Och ja, jag var tvungen att känna efter när jag vaknade om ena benet var hårigare än vanligt.

Före...

...efter!
Tröttande att bli klippt, 4,5-åringen fick åka vagn de ca 200 metrarna hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar