torsdag 31 maj 2012

Två våningar upp

Förändring. Ett ord som står för utmaning, förväntan och energi - men också för en bit oro och rädsla. Idag gjorde jag min sista dag på det företag där jag jobbat de senaste åtta åren. När jag började där var jag singel och bodde i min älskade lilla etta, som bokstavligen låg ett stenkast bort från krogen och shoppingen. Ett år senare träffade jag Henrik, min man, som jobbade på ett företag i samma hus (eller ja, han träffade mig, men det är en annan historia). Några år och två barn senare ska jag nu lämna arbetsplatsen som varit kuliss för några av de lyckligaste privata åren i mitt liv. Numera går jag upp samma tid som jag förr gick och la mig.

Men för den som nu tycker att jag låter dramatiskt så kan jag ju säga att ja, det var värst vad jag drar på stora växlar. När jag imorgon går in på min nya arbetsplats så är det förvisso en ny tjänst, med en ny chef och nya arbetskamrater. Det kommer bli annorlunda. Men mina nya utmaningar finns inom samma koncern, och när jag vanligtvis trycker på ettan i hissen, så blir det imorgon på trean. Och jag planerar inte att förändra min privata livssituation de kommande åtta åren. Inte mer än att det hade varit kul att jämna ut sovkurvan något.


Smycken och blommor till den som lämnar. Och en rosa resväska!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar