fredag 5 juli 2013

Livselixir

Vi har haft några mysiga stunder idag, barnen och jag. De sov till 07.45 och bara det ger höga semesterpoäng. Det får gärna fortsätta så resten av ledigheten... Dock gärna utan slagsmålen mellan dem tre minuter efter att de vaknat.

Femåringen önskade att få vara hos sin moster idag och det var en bra plan. Uppmärksamheten är troligtvis mer hundraprocentig där som ensambarn. Och dessutom passar hon en hund.

Lillasyster var på gott humör och vi cyklade området runt 100 gånger ppå förmiddagen. Men det växlar snabbt och nyss rann hennes frustration över när det serverades makaroner till lunch när hon var lovad PASTA! Ofattbart klantigt av hennes morsa.

Själv har jag haft dunderhuvudvärk som alla som (inte) ville höra fått höra om. Tabletter hjälpte inte. Nyss gick jag en sväng ut i köket och fick se kaffebryggaren stå tom och övergiven. Taaaadaaa! Mysteriet löst och huvudvärken borta. Det ska inte upprepas kommande dagar, jisses så amatörmässigt, att glömma dricka kaffe. Jag behövde tydligen semester mer än jag trodde.




Med ett barn outsourcat, solsken ute och koffein i blodet kan resten av dagen möjligen likna....vila..?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar