lördag 6 juli 2013

Strandliv

Äntligen en sol- och baddag! Förvisso är jag mer en bad-från-klippa-tjej, men det är ju enklare att hantera hink och spade för barnen i sand så det fick bli stranden idag. På två timmars badliv hann vi med en hel del. Vindruvor med sandiga fingrar till mellanmål. Chokladglass på badrocken. Iskalla händer på mammans solvarma rygg. Trötta barn och nöjda föräldrar.


I bilen på vägen hem sträckte maken stolt på sig, tog sedan i från tårna och påstod att hans fru minsann varit snyggast på stranden. Ingen hade ens kommit i närheten av min skönhet! Frågan vad han nu var ute efter hängde i luften, men jag hann bara förvånat höja på ögonbrynen och dra in luft för att svara honom innan han la till:

-Men så var ju inte konkurrensen så svår heller. Det var ju inte så många där.

Och ett gapflabb på det.

En får ju ändå tycka att det är bättre att han överdriver åt det hållet än åt det andra. Det hade ju varit för trist annars, haha. Och i åtminstone ett av sina två påståenden hade han helt rätt. Men hur få badare det än hade funnits på stranden igår, så hade jag troligtvis inte ens märkt om George Clooney varit på stranden. Det finns lite annat att fokusera på med våra två barn i närheten av vatten. Jag fick ju dessutom spana på dem för två. Min make för ju (uppenbarligen) upptagen med annat.

Spanar'n

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar