måndag 14 januari 2013

Världens bästa (och största) provrum.

Årets andra helg svischade förbi, och sätter en tuff nivå för övriga helger som vill tävla om platsen som nummer ett på listan över årets bästa helger. Jag hade lördagmorgon hemma, för att sedan vid lunch sätta mig på en buss till Linköping. Det kanske inte låter så lyxigt, men addera breda skinnfåtöljer, vännen i sätet bredvid, mackor och massa gott snack(s) i drygt tre timmar - så får du en rätt så perfekt eftermiddag.

 Bus4You - de hade de rätt i. 

Eftermiddagen toppades av att tre vänner mötte upp vid resans mål, och klockan fyra på eftermiddagen satt vi nedsjunkna i en go soffa med ett glas bubbel i handen. Nu var det på topp...nästan! Som strösslet på toppingen på glassen i rånet (ja, ni fattar) hade vi bara tre steg från soffan, bokstavligen, till webbutiken Memelies lager. Således påbörjades vid 17-snåret en orgie i kläd- och skoprovning, som slutade två timmar senare med ett sms till maken med texten "Vilket konto ska vi ta det här på?". Han svarade inte. Han har ingen humor alls, min karl.

Startskottet. 

Med fyra tjejkompisars goda ibland lite för ärliga råd, hjälp och peppning lyckades vi allihopa hitta kläder och skor vi kanske aldrig ens provat annars. En av klänningarna jag köpte hade jag antagligen inte tittat åt i en affär, men den kommer bli en av mina favoriter i vår. Ytterligare en klänning, ett par stövlar, ett par skor, en topp och en stickad tröja hann jag med, innan energin tog slut.

  På väg mot mål. 

Upptagna donnor i nya kläder. 

Som det inte vore nog med att värdinnan såg till att shoppingtarmen fick sitt, så hade hon även lagat en räkgryta som smakade så där gott så att jag inser att jag måste njuta nu, för den här kommer jag aldrig klara av att upprepa om jag så får receptet insatt ett chip i hjärnan.

"OK, se väna ut nu". 
Sju timmars sömn, en drömfrukost och ett kramkalas senare satt vi på bussen hem igen. Svisch!



4 kommentarer:

  1. Snyggt!
    Och på rea, ser inga som helst problem :-)

    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Galet härlig helg! Får vi göra om snart :0)
    KRAM

    SvaraRadera