torsdag 25 april 2013

After work dubbel action

Jag avslutade arbetsdagen med after work på Clarion Hotel Post: för dyrt vin, sköna fåtöljer och godaste räkmackan tillsammans med arbetskamraterna. På 2,5 timme hann jag tappa rösten samt hamna i någon annans felsägningshistoria, vilket slutade med att jag fick dementera att jag ska ha barn i juli. Juli! Vet ni hur stor man är i sjätte månaden?! Just det. Gymmet nästa. No more räkmacka med majjo.


Tog bussen hem. Kraxade fram ett hej till maken och en bisats i förbifarten om att han har tur som är ledig imorgon.

-Va...jag är inte ledig?
-Ööh. Jo. Det är ju din fredag.
-Men vi bytte ju..?
-Nej...

Tystnad. Okidoki. Två barn. Noll ledighet. Noll dagis. Jaha. I tisdags ville båda vabba. Imorgon har båda planerat för möten och annat. Klockan är 10 på kvällen och det är kanske ingen jättebra tid att ringa sin chef och tala om att man inte kan kommunicera med sin man. I alla fall inte när man som jag jobbar med just kommunikation. Med min hesa stämma ringer jag istället min syster. Hon och hennes tjej räddar korkskallarna som inte ska ha fler barn än två, och ställer utan att tveka upp på att passa barnen imorgon. Puh!

Denna lilla after work med extra allt är därmed äntligen slut. Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar