torsdag 18 april 2013

(O)jämställda dagar, en iPad-snutte och tuttar på vift.

Ritsch ratsch, så var det torsdag och en av vårens stressigaste jobbveckor snart över. Har själv tyckt att jag varit ganska balanserad, trots sena jobbkvällar, men jag fick inte helt godkänt av min make:




I övrigt var veckans knasigaste händelse (hittils, är väl bäst att tillägga) när 2,5-åringen vaknade vid 03.40 en natt och var vansinnig över att hon inte hittade sin (?) iPad. Var ääääääär min ipaaaaaad..? Det osannolika i att ligga och lyssna mitt i natten på sin skatt som snyftar "min ipad, min iPad....var är den?" innan maken lyckas få henne att somna om. Hm, ja, nu är den i alla fall borta kan jag säga efter det mentala uppvaknandet hos föräldrarna. Trist om hon skriver en ny Teddybjörnen Fredriksson-sång i vuxen ålder, fast om en iPad. Inga höga föräldrapoäng på det.

På tal om poäng och fixeringar så har storasyster exakt noll poäng efter att hon skrattande frågat sin mamma varför hennes tuttar viftar så mycket... Alltså, jag upprepar: v-i-f-t-a-r! Inte hängiga, långa, raka eller något annat mer väntat från en mycket tuttintresserad 5,5-åring. Ok att placeringen är något annorlunda än för sex år sen. Men att de skulle hålla på och VIFTA. Som om det vore risk att de skulle daska till någon på stan.

Imorgon får vi hem nya bilen, maken kommer nog inte kunna sova inatt. Var ääääär min bil, var äääääär min biiiil?

1 kommentar:

  1. Jag bläckar pååå mig!!! Viftar dina tuttar?!?

    SvaraRadera