lördag 12 juli 2014

Hemma!

Nu är vi hemma! Tjejerna och jag startade morgonen med en promenad högt över havet medan maken packade ihop våra prylar. Den som tycker att han drog det kortaste strået har fel. Hans bilpackning är, enligt mig, närmast att betraktas som semester på semestern.



Hur som helst, vi kom iväg på förmiddagen och förutom ett mindre sammanbrott när vi väntade på färjan så har det gått rätt smidigt.  Sammanbrottet föranleddes av det faktum, att medan vi väntade 45 minuter på vår tur och två färjor hann komma och gå innan vi - som stod först i vår kö - fick börja köra ombord, hade jag rätt så in i helvete mycket synpunkter kring organisationen runt ombordkörningen. Det var inte långt ifrån att jag ställde mig och viftade själv. Gul väst eller ej, jag är övertygad om att jag hade packat rätt färjor bra mycket snabbare än de där oorganiserade sölkorvarna.  #självinsikt

Vi kom hem på eftermiddagen, åt lite snabbt och gav oss sedan ner till badplatsen här. Nybadade somnade barnen och strax ska maken och jag ta igen ett avsnitt av Morden i Midsomer och dricka ett glas rött. Välkomna hem säger vi till oss!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar