lördag 5 juli 2014

Sommarparty på stranden...eller ja. Kvällsbad i alla fall.

Fyraåringen fixade rätt bra feststämning ensam, på den kvällstomma stranden. Medan hon och hennes syster röjde runt i vattenbrynet, satt jag, min mor, min syster och min make på en berghäll och skymtade solen bakom molnen då och då. Temperaturen var dock alldeles perfekt för en kvällsfika vid havet. Nu var det inte mycket till fika förstås. Varken min mor eller jag kan dricka kaffe efter klockan tre på eftermiddagen, om vi inte vill vara vakna halva natten förstås. Dessutom hade redan min make spillt ut ungefär den deciliter kaffe min syster bad om, när hon kom lite senare. Vatten, saft och några kakor som samma syster glömt i vårt skåp för ett par veckor sedan, var lördagkvällens lyxande.

Efter flera glas päronsaft, egenproducerad musik och vilt badande, avslutade fyraåringen kvällen med en spontan nakendans i vattnet. Närmare än så tror jag inte vi kommer några strandpartyn i år. Men om inte tjejernas högljudda skratt, tjoanden och då och då ilskna tjut, hade blandats så friskt med mina och makens förmaningar om att "spring inte på det svarta på berget" och "kasta inte sand, speciellt inte bakåt!!!" så hade man kanske, kanske kunnat ana en ton långt bort...

Sommarparty på stranden
kom och dansa i sanden
alla kan nog höra att
här e' det sång och fest och skratt
Sommarparty på stranden
kom och ta mej i handen
här finns allt som vi vill ha
gänget och du och jag
...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar