onsdag 12 december 2012

121212, 12.12

Min morfar var mycket för att uppmärksamma datum av slaget 121212. Han gick bort för några år sedan, men jag har vykort kvar som jag fick av honom 8/8-88 och 9/9-99. Morfar var rätt rolig, busiga upptåg och många skratt är vad jag minns när jag tänker på honom. Jag brukar tänka att det var morfars sista hälsning till när han somnade in den 15 februari klockan kvart över två på morgonen; 02.15, 02.15.

Jag satt troligtvis och lassade in rotfrukter och kolja i havskräftssås vid det magiska klockslaget 12.12 idag. Hungrig som en varg och i sällskap med vänner jag sällan ser. Det var en lycklig slump när jag en halvtimme tidigare, rätt sur, stod utanför Burger King och tänkte slänga i mig en hamburgare på stående fot, fick se de två vännerna komma gåendes mot mig. Istället för en slaskig burgare som bukfylla, blev jag medbjuden på en födelsedagsfirande och fick gapskratta minst tre gånger under lunchen. Oavsett datum och klockslag var det riktigt bra energifylld vardagsmagi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar