lördag 29 december 2012

Filmtajm

Efter en dryg vecka tillsammans så var det skönt att dela upp familjen i två delar idag. Femåringen och jag åkte till stan för att gå på bio. Vi såg Hitta Nemo med varsin kompis som sällskap. Filmen var i 3D och jag var lite orolig - för egen del. Dottern hade ju mitt knä att krypa upp i om fiskarna blev för närgångna, men jag kände mig inte sugen på att stoppa mitt eget huvud i sätet om hajen oväntat skulle dyka upp vid mitt öra eller så. Min biovana vän lovade mig att det bara var att ta av 3D-glasögonen om jag tyckte det blev för läskigt...



En stor påse godis hann vi sätta i oss, precis som det ska vara på bio. Dottern satt så lägligt i mitt knä att jag kunde använda hennes rygg som skydd när hajarna jagade oss ute i salongen. Dottern berättade filmens innehåll i raketfart för sin pappa när vi kom hem - "Nemo försvann men sen hittade pappan honom igen". Det hon tyckte var läskigast var när "frun försvann" (ehhh, hon dog, men jag rättade henne inte) i början av filmen, och när fiskarna hamnade i valens mage. Fiskarna kom ju ut efter några minuter, men valens stora tunga var tydligen väldigt otäck enligt dottern. Hajarna avfärdades med ett "äsch, det var ju bara på film, mamma". Jojo. Men de var stora. Och nära. Och i 3D.

Vackra Göteborg.


2 kommentarer:

  1. Tack för trevligt sällskap idag!
    "Ooops nu bläckade jag på mig" är min favoritscen ;-)

    SvaraRadera