fredag 7 december 2012

Dagens klipp

Femåringen har öppnat frisersalong. På eget bevåg testade hon sina kunskaper på sin lillasyster som numera innehar den kanske något för lite omskrivna frisyren "lugg som slutar där pannan börjar". Dessutom provade hon senaste trenden "stubb kombinerad med kal fläck mitt på huvudet". Får se när Vogue hakar på.

Belåten med lugg modell obefintlig. 

Såväl kund som frisör verkade mycket nöjda. Dock måste nog femåringen lära sig något mer om ekonomi om hon ska bli framgångsrik inom detta yrke. Enligt uppgift tog hela proceduren max ett par minuter, och det tjänar hon ju inga pengar på. Å andra sidan kan hon trycka in sisådär 30 kunder på en timme. Att döma av utfallet verkar ju kvantitet snarare än kvalitet vara femåringens styrka.


1 kommentar:

  1. Haha. Jag skrattar så jag gråter :-). Underbar beskrivning av den nya frisyren. Jag borde komma och klippa mig eftersom jag tycker det verkar vara en modern frisör!!

    SvaraRadera