söndag 30 december 2012

Det lata svinet

Idag har jag varit en fetemansgris. Det är bara nätbrynjan och prillan under läppen som saknas. Mina fördomar säger mig att jag liknar en man som jag föreställer mig heter Ronny och bor i Bastuträsk. Jag inte gjort många knop sen jag knappt gick upp, växlat mellan soffan och sängen, slösurfat och bläddrat i gamla tidningar. Ätit.

Min make, eller ja, fru då, har skött all mat, diskning och blöjbyten idag. Min "fru" är dock en rekorderlig sådan, han har också hunnit med att montera in barnstolen i bilen och slänga skräp vi hade samlat på oss. Nu är han iväg och tankar bilen, eftersom han inte litar på att hans slöa sämre hälft gör det när hon ska på middag ikväll. Då kanske - hemska tanke - bilen skulle köras på bensin istället för gas, och det gillas inte. Dessutom kanske den stackars bilen skulle få köra i mer än 90 km och då är det ju farligt på riktigt.

Nä, nu måste brynjan av och fislukten vädras ut. Kanske hinner jag hugga lite ved innan jag duschar av mig. Eller så gnuggar jag armhålorna med en wunderbaum, jag ska ju på tjejmiddag och tjejer gillar väl svettig manslukt..?

Världens bästa mansfru röjer i köket.


2 kommentarer: